leker kurragömma

När Loe sov hos mig i natt vaknade hon till någon gång vid två. Hon väcker mig genom att så omtänksamt informera mig om att en jättestor spindel kryper över golvet. Jag letade efter den men hittade den inte. Gav till slut upp och somnade efter en timma i köket eftersom jag fick värmepanik och inte pallade kura ihop mig bredvid henne i 1.20 sängen längre. Idag har jag upptäckt att spindeln är en rolig och fantasifull lekkamrat. Jag och spindeln leker kurragömma nu. Jag letar och han gömmer sig. Men jag ser inte alls fram emot att hitta honom. Min erfarenhet säger mig att han antingen kommer att göra segerdansen i min säng vid tresnåret i natt eller gömma sig bland mina kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0