om dagen innan

Nu är jag incheckad (jaja sedan i onsdags, vad är grejen?), färdigpackad och katten är lämnad till sin extramamma. Det betyder att jag åker i morgon bitti. Det kommer att bli en mycket lååååång resa. Dagen innan jag ska resa någonstans spelar det ingen roll hur mycket jag har sett fram emot det. Jag känner bara "nej, jag vill vara hemma med katten". Men det vill jag ju inte egentligen. Är dock lite stressad. Är egentligen jättetrött redan nu men är ganska säker på att inte få så mycket sömn i natt. "Men man kan ju sova på planet" tänker ni nu. Men nej, se det kan man inte för man flyger nämligen Ryanair. På Ryanair kan man inte göra nånting. Man kan knappt sitta. Snart tar de betalt för luften jag lovar. Några gånger har jag lyckats somna på Ryanairflyg. Man kan ju som bekant inte luta stolarna tillbaka. Att sova rakryggad är inte det lättaste. Så man kan antingen hänga med huvudet som en ledsen blåklocka/däckad alkis, eller sova meditationsstyle. Det är dock mycket avancerat. Och inte speciellt charmigt. Problemet är att hakan alltid åker ner och så sitter man där och gapar. Sedan vaknar man till, skäms lite, stänger munnen och fem minuter senare sitter man där och gapar igen. Ovärdigheten i det.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨
På mitt golv ligger en stor säng upp och ner. Jag ska bli vuxen nu och få stor säng. När exet flyttade ut tog ju han ena sängen så det blev bara en 90säng kvar till mig. Ovärdigheten i att vara 22 år och sova i en 90säng. Ovärdigheten i det också.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Well well snuttar. It's time. Vi hörs nästa vecka. Jag har köpt en kamera och jag lovar att om jag inte lyckas klanta till mig så får ni om några dagar dela valda upplevelser med mig.
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0