om dagen som jobbar emot mig

Hörrni. Idag har jag vaknat på fel sida. Det började i natt. Först drömmer jag en sorglig dröm som jag väljer att behålla för mig själv men den fick mig att bli ledsen. Sedan vaknar jag vid halv fyra och kan inte somna om. När jag ger upp och tänder lampan ser jag att jag fått besök i sängen. Av herr jättespindel som tagit sig in genom fönstret. Jag klubbar ihjäl herr jättespindel med en bunt papper och hans långa äckelben lossnar. Sedan när jag äntligen lyckats somna om drömmer jag att jag dör. Jag dör och jag ser ett svagt ljus som jag vet att jag borde gå till. Men jag kan inte. Jag försöker klättra upp mot ljuset men jag ramlar bara ner. Jag är på en stor äng och jag är ensam. Och död. Sedan vaknar jag och det regnar. Säkert på grund av herr jättespindel. Så jag får ta bussen ut till fyrislund och köpa kattmat. Framför mig står en kvinna som tar galet lång tid på sig med fakturor och en stor svart hund som slickar på min hand. Får springa för att hinna med bussen tillbaka. Oh, the joy!
'
Såhär känner jag mig nu:
Men tack Ann för din fina tröstkommentar! Det hjälpte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0