om herr jättespindels kusin

Igår kväll kom herr jättespindels kusin, herr jätteharkrank, på besök i natten. Jag anser mig själv vanligtvis vara en gästfri person men då herr jätteharkrank, liksom herr jättespindel, missbrukat gästfriheten genom att göra opassande närmanden, så var även herr jätteharkrank tvungen att möta sin skapare. Tyvärr. Jättetyvärr. Sin skapare mötte herr jätteharkrank medelst tidning. Eftersom herr jätteharkrank höll sig till taklampan var det inte utan strid. Jag jagade krank i säkert fem minuter innan jag, efter ett fäktande värdigt en Papphammarsketch, fick in en fullträff. Herr jätteharkrank fick döden dö på mitt vardags/sovrumsgolv.
'
I kväll har Hanna varit här och spanat in Morden i Midsomer (ovanligt trist avsnitt, efter 50 minuter var det bara en döing och vi satt och suckade "Amen döö'rå"). Det är fantastiskt vad nån timme med en bra tjej kan göra livet så mycket enklare! Hanna och jag är coolast i stan för övrigt. Av många skäl. Dels för att vi är så smarta och snygga, dels för att vi är kackerlackor. Vi överlever allt efter allt som hänt oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0