post Wien

Vi har sett Wien. Staden är stor och mycket mycket vacker. Vi såg rådhus, parlament, kyrkor, nationalbibliotek och andra historiska byggnader. Vi såg MUMOK, ett modernt konstmuseum som bland annat hade en cool utställning med ljusinstallationer. De hade också en såndär konstig modern utställning. Eller ja, det var väl från 1950 och framåt. Bland annat visade de korta filmer på en TV som stod på golvet. En av filmerna var av en kvinna som blev nedsprutad med röd färg och en annan var av en man vars ansikte konstnären band ett rep runt och hällde röd färg och nånting som såg slemmigt ut över. Vi var på zoo och såg apor, lejon, pingviner och en massa andra spännande och mindre spännande djur. De mindre spännande djuren var änder, renar och rådjur. Änderna var nog inte utställningsdjur utan de hade flyttat in hos pelikanerna. Vi gick i en enorm slottspark och såg slottet Schönbrunn som var så stort att det inte fick plats i min kamera. Detta gällde för fler av Wiens enorma byggnader. Vi åt galen österrikisk mat och mindre galen asiatisk mat. Vi var på ett litet..typ...vingårdsställe med höbalar och drack vin från trakten och tittade ut över staden på kvällen. Vi åkte upp i Donautornet och tittade ut över hela Wien och det åskade och blixtrade. Vi var på en marknad och tittade på kryddor och folk. Vi var på Schwedenplatz. Vi skrattade åt roliga tyska ord och att det finns en tunnelbanestation som heter Tcherttegasse! Vi umgicks med vår vackra receptionist / modellvän och hennes snuttiga hund. Vi satt på balkongen och vi åkte en massa buss och tunnelbana.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Nu är jag hemma och har lyckats skruva ihop sängen. Jag har mensvärk och mår illa och tycker lite synd om mig själv för jag hade planer på IKEA idag. Men är det fredag den 13:e så är det.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Här är några guldkorn

Kommentarer
Postat av: Ida

nähä, så jag var inget guldkorn?!? ;)

2010-08-17 @ 09:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0