åker tåg och har tråkigt

Har lyckats få igång internet ombord på tåget. Det går inte jättefort, det gör det inte. Varken tåget eller internet. Just nu är vi 20 minuter sena bara. Men jag har en och en halv spännande timmar kvar. Minst. Ja hörrni vad har hänt sedan sist? Jag har haft julkonserter, två stycken. Fick nöjet att lyssna lite på den andra från kyrkbänken. Eller ja, nöjet och nöjet, men det lät så fantastiskt fint att jag blev alldeles rörd och stolt över att få vara med i den eminenta kören. YAY!
'
Är såå lättad över att jag fixat kattvakt. Halvligger i mitt tågsäte och behöver inte känna stress över förseningarna. Jag har cocacola och nötter och chokladtomte. Good times på X2000. I sätet mitt över sitter en kattstackare och jamar konstant. Det enda bekymret jag har är att mitt spotify stängs av hela tiden. Lyssnar på Messias och den gör sig inte med avbrott var tredje minut. Lyssnade nyss på världens segaste version av Psalmus CXX. Gustavikören kväver stycket långsamt...
'
Hur känner vi för julen då? Har blandade känslor faktiskt det ska erkännas. Det ska ju bli jättekul att träffa alla såklart. Speciellt kusin. Och päron då. Även mys att träffa farfar och moa. Jag kallar min farmor för moa. När jag var liten kunde jag inte säga farmor. Jag sa moa (hon heter inte moa utan Gunnel) och så har det fortsatt. Men jag tycker att jag åker ner lite tidigt egentligen. Skulle gärna varit kvar i Uppis två dagar till, hunnit fixa lite saker, gått på sista jourmötet och träffat folk i Uppsala och Västerås. Men det är inte mycket att göra åt den saken nu. Sitter lite där jag sitter liksom. I trakterna kring Skövde närmare bestämt.
'
Sitter och funderar på vad jag kan tänkas ha glömt. Packade på typ fem minuter idag. Rekord. Men högst osäkert om jag lyckades få ner allting. Har i alla fall dator, julklänning och pyjamas. Det är det viktigaste. Vi hörs hörni!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0