Goder jul

Nu är det snart jul på riktigt. Granen är klädd, jag har gjort julgodis och sett Fanny och Alexander. Sitter nu i pyjamas och tittar på imman på fönsterrutorna, värmeljusen och änglarna som hänger i nämnda fönster.
Jag ska sova och öva på min fromma blick. Har lovat att ställa upp som Maria i någon slags levande julkrubba i Marstrands kyrka. Kusinen ska vara Josef, ställer upp mycket motvilligt gör han. Ni förstår, där ska vi sitta, längst fram i kyrkan iförda Gud vet vad, och titta kärleksfullt på nån docka eller nåt. Omgivna av vise män och åsnor. Herre... Man får ställa upp för församlingen. Årets goda gärning -check. Nu gör jag mig förtjänt av klappar. Det enda jag önskar mig är en lugn jul och en smärtfri tågresa tillbaka till Uppsala sen. Återkommer.
'
Belbo och grann gran önskar god jul från Bästkusten

Kommentarer
Postat av: Himmel unt Pannkaka!

Hahahaha. Förlåt, men jag dog lite grann. Du är sannerligen en god människa!



God jul!

2010-12-24 @ 10:22:04
URL: http://himmeluntpannkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0