hemma sömnlös och hokus pokus

Nu ligger jag i sängen och kan inte somna. Är inte trött alls konstigt nog. Sov inte så mycket i natt. Men det kanske är för att jag sovit som en gris hela julveckan. Julen då. Höjdpunkter och lågvattenmärken. Lågvattenmärke kan vara att det var så in i hel-e j-a kallt. -10 på Marstrand ÄR kallare än -20 i Uppsala. Man fick ont i ansiktet så fort man stack det utanför dörren. Det var så fint, snö och soligt, men det fick beskådas genom fönster. Höjdpunkter då. Pjta, föräldra- och kusinhäng. Lära känna kusins tjej. Leka och kramas med världens helt allvarligt vackraste kusinbarn. Att med kusin agera Josef och Maria i levande krubba var både höjdpunkt och lågvattenmärke i ett. Bild kan komma, om än suddig. Julklappar också, fick jag. Teservis och tekanna bland annat.
'
Funtar på att spana in mellandagsrean i Uppis i morgon. Är dock lite skrämd. Igår när jag skulle ta bussen till andra sidan stan för att hämta hem katten klev det på typ 50 pers på torget. Det var strax efter fyra när affärerna stängde.  Helt crazy. Jag pallar inte när det är en miljon människor på gatorna och köer som till ett polskt soppkök i efterkrigstid.
'
Nu kommer snart ett nytt år i antågande. Ögnade igenom mitt horoskop för hela 2011. Det var inte så uppmuntrande. Kommer tydligen ha ett väldigt dramatiskt år med stora förändringar och mycket känslor. Ursäkta, men låter inte det ganska mycket som år 2010? Orka ett till likadant! Jag vill inte ha stora förändringar och mycket känslor nu. Jag vill ha lugn och ro, ordning och reda och pengar på fredag. Undrar vad horoskopet då menar angående min praktik som jag ska ut på. Äsch vad sjutton jag tror väl för fasiken inte på horoskop. Nu får det va. Sånt hokus-pokus. Elände och så vidare...
Godnatt

Kommentarer
Postat av: ArreliuS

Polskt soppkök i efterkrigstid. You're phunny! :D

2010-12-28 @ 08:58:57
URL: http://www.arrelius.se/live

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0