en jullista

En otroligt jobbig scen av Fanny och Alexander nu. Agerar töntbloggerska och fyller i en lista. Enjoy!
Listan snodd av Jessica (dearjessies.blogspot.com)

1. Hur gammal är du om 5 år? Då ska jag fylla 28. 28...oh my lordy lord!
2. Vem var den sista du träffade? Mamma och Pappa 
3. Hur lång är du? 159 cm Även om farfar starkt ville dementera detta.
4. Vilken var den senaste film du sett? Kollar Fanny och Alexander nu. Innan dess....hmm...Eclipse
5. Vem ringde du senast? Kattvakten
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? till Lovisa. "Absolut, puss"
7. Vad är dagens planer? Ska sova snart. I morgon blir det julstök. Ska göra mina fab corflakescrisp
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa egentligen, men smsar oftast för folk verkar föredra det. Opersonligt tycker jag.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Married with children
10. När såg du senast din mamma? Ser henne nu
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna typ
12. När vaknade du idag? Halv tio
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej bevare mig väl! Eller ja, en gång hittade jag min katt i trapphuset. Med spya på pälsen. Nääääjs.
14. Vilken är din favoritplats? Min lägenhet. Och domkyrkan
15. Vilken plats föredrar du minst? Hissar och tentasalarna på Gimogatan
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vill inte tänka på det. 
17. Vad skrämde dig som barn? Ika i rutan och Stinki från Mumindalen
18. Vem fick dig att skratta senast? Kattvakten
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja
20. Har du stationär eller bärbar dator? Alla datorer är väl bärbara, hehe. En liten rosa laptop
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan. Men inte nu när det är så gräsligt kallt. Då är det dubbla pyjamasen som gäller. 
22. Hur många kuddar har du i sängen? två eller tre
23. Hur många landskap har du bott i? Västmanland och Uppland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej!
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Raggsockar
26. Är du social? Ja, men jag har ett stort behov av att vara ensam mellan varven
27. Vilken är din favoritglass? Allt mina bästisar Ben och Jerry åstadkommer. Speciellt Phish Food
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala tillbaka mina lån. Spexigt va!
29. Tycker du om kinamat? Tycker om maten i Kina. Dock ej random svensk kinakrog...
30. Tycker du om kaffe? Kaffe är av stor vikt för överlevnad
31. Vad dricker du till frukost? Te
32. Sover du på någon särskild sida? Ligger vänd ut mot rummet. Vill inte bli attackerad bakifrån...eeh?
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa? Hahaha vilken jävla fråga. "Nej jag hatar att mysa, usch, mys!"
35. Är du en beroendemänniska? Ja tyvärr. Men mår illa av nikotin, så där är ingen skada skedd. Tål inte så mycket alkohol heller, så ingen alkisvarning i alla fall. Snarare koffein. 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Ja nån gång. Är väldigt osäker dock på om jag vill för att jag vill eller för att det förväntas av mig. Om det är för att jag inte betraktas kunna vara lycklig utan....hmmm...men jag vill ha barn i alla fall.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och Spanska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nix
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och skor. Verkligheten ser annorlunda ut. Snarare kurslitteratur och mat. 
42. Äger du dyra smycken? Ja, något enstaka. 
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, har inga planer på det heller. Haschpsykoser är ingenting för mig. 
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Choklad. Fråga mig när som helst och svaret blir det samma.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Står mellan Hanna och Kattvakten
46. Välj ett ärr på din kropp? Vadå välj ett? Okej vi kan ta det på fingret jag fick efter morotsmassakern
47. Vad har du för ringsignal? Usch, Sony Ericssons vanliga tråkiga
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej men hoppas mamma har sparat några. Om de inte har gått till mitt kusinbarn
49. Flirtar du mycket? Haha definiera flirta
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I en kompis kompis gamla kök
51. Kan du byta olja på bilen? Bil?
52. Har du fått fortkörningsböter? Se ovanstående 
53. Vilken var den senaste bok du läste? Evidensbaserad praktik i socialt arbete
54. Läser du dagstidningen? Har inte den. Skulle gjort det om jag hade
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nje. Får "Social Qurage" ändå...sisådär va?
56. Dansar du i bilen? Se fråga 51
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Skulle väl gissa på p3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett telefonnummer
59. När var du i kyrkan senast? I söndags på vår eminenta julkonsert =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0