winter wonder land

Det känns lite lame att skriva om vintern och kylan och blablabla jag fryser. Men det är vackert ute nu. Det blir nästan lite klaustrofobiskt när verkligen allting är vitt. Marken, träden, himlen, till och med husen går i samma vita nyans.
'
En rolig sak hörde jag idag, om en person som bor i Rinkeby och sover på balkongen för att "komma närmare naturen". HAHAHA oh lord!
'
Idag har jag inte gjort mycket. Började med att diska världens största diskberg som jag och Rebecca åstadkom igår. Vi kollade också på bonde söker fru (med skämskudde! Herregud vilka människor omfg) och Paradise Hotell (alltså jaa det är en repris på ovanstående parentes där). Men mys var det annars. Kollade också in Woody Allen och Skavlan. Älskar Woody Allen. Önskar mig en massa Allen filmer i julklapp tomten (pappa).
Men ja, åter till idag. Fikade med Benny på stadsbibblans fik. "Det brukar vara lugnt där" sa han. Det beror väl på vad man menar med lugnt Tycker man att lugnt är att ha ett dussin barn (varav en var utklädd till tomte och kastade stövlar) omkring sig så ja, visst var det lugnt och trevligt. Sen köpte jag en foundation eftersom min var slut och jag knappt har vågat visa mig för folk. Sen kom jag just på att jag missade min tvättid. Underbart.
'
Åh jag har fått fler roliga felsjungningar.
En daggmask (en narrmask)
Strö psalmer bred ut kläder (strö palmer...)
Vänliga tarmar kring tuvor och stenar (vänligar armar...)
Allt är ju säck och aska (stoft och aska)
'
Fick ett fint tips på felsjungning på youtube i kommentarsfältet.
http://www.youtube.com/watch?v=gg5_mlQOsUQ
'
Nää, nu lite kvällste och sen sovis.
Godnatt katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0