bästkusten

Nu är jag på Marstrand. Vill dela med mig av höjdpunkten på den fantastiska bilresan med mor och katt ner hit. Någonstans i Trollhättan märker vi att katten börjar bli lite orolig. Han brukar alltid ligga gömd under sätet i skräckpanik när han åker bil men nu gick han upp och rörde på sig. Vi undrade lite och frågade men eftersom han inte svarade (eh?) så lät vi det va. Men. När det är typ 10 minuter kvar till Marstrand så luktar det plötsligt äckligt.
-Har han släppt sig? Nej, kattjäveln har skitit i baksätet. På mammas väska.
¨
Såklart så är det molnigt och blåsigt här. Som det brukar vara när jag kommer efter att de har haft fantastiskt väder i flera veckor. Jag vill inte erkänna detta dock...har haft meningsskiljaktigheter med en viss person om vilken kust som är bäst. Och okej då vafan. Vädret är väl inte så jäkla perfekt. Men, detta är och kommer alltid att förbli bästkusten. En dag ska jag överbevisa dig. Men inte idag.
¨
Förresten en rolig historia till kan ni få. I förrgår var jag på ica och när jag står i kön med ägg och mjölk kommer en random kille fram till mig och tittar på mig och frågar "va? köpte du ägg?". Jag tittar lite förvånat och säger "eh, jaa det gjorde jag" varpå han svarar "vad ska du göra med dem?" och efter typ ganska lång tid...flera sekunder, ser han mig i ögonen och säger "oj, helt fel tjej".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0