om att åka båt efter att ha åkt båt

Jag har åkt båt idag. Det var ganska mycket vågor på väg ut. Man kan säga att det inte var jag som styrde helt. Man kan också säga att jag fortfarande åker båt. Hela rummet liksom kränger fram och tillbaka i långa, mjuka dyningar. Blir alltid så för mig. Det är som när jag var på liseberg sist. Jättekul att åka Balder! När man är i Balder. Inte när man ligger i sin säng sex timmar senare. Då är det inte kul att åka Balder längre.


I morgon bär det av mot Lidköping och farföräldrarna och deras nymålade hus. Ser fram emot sammanlagt fyra härliga timmar i bilen i morgon. Minst. Jag har för närvarande ingen typ Ipod eller Mp3spelare eller whatever you kids call it these days. Jag kan inte läsa i bilen heller. Jag kan knappt skriva ett sms eller knäppa en knapp i en bil utan att börja må lite kaiko. Så jag får väl sjunga för mig själv i baksätet som vanligt. Jag klara nog av hela domkyrkokörens standardrepertoar under resan fram och tillbaka. Om jag har någon körläsare här, vad tror ni gör sig bäst till tonerna av en liten grå citroen? Sandström? Herren är min herde? Hmm. Saknar kören faktiskt. Sopisarna.


Nu ska jag påfresta internet med att försöka få upp lite bilder. Be till internetgudarna nu så kanske ni kan få se en bild på en trött men brun Belbo så småningom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det självklara svaret är Ellington, eftersom vi skulle idka självstudier under sommaren. Hmm.

2010-07-28 @ 10:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0