om bra saker och dåliga saker

Bra saker:
Katten kom och lade sig i min säng igår kväll som vanligt. Sen la han tassen i min hand och somnade, tass i tass. Tror ni jag dog av sötchock? Man brukar aldrig få ta på hans tassar.
Wienresan närmar sig med stormsteg!
Vi har tvättat så jag har egna kläder nu.
Om två dagar är jag hemma i Uppsala igen och eftersom den värsta fattigdomen är över ska jag köpa en kamera! Sedan kan ni följa mig överallt.
Igår plockade vi jättemycket hallon hos min farmor och farfar. En jättestor burk full.
Katten har inte haft några fler kaskadspyattacker.
Jag är brun som en pepparkaka. Till och med på benen vilket är väldigt ovanligt.
.
Dåliga saker:
Kaiko internet.
Det kommer att vara ganska ensamt i Uppsala nästa vecka.
Har fortfarande en stackar skadad tå så jag kan inte gå på regniga promenader och titta på grått hav som jag vill!
Idag har jag ont i halsen igen.
Alla X2000tåg går nu långsammare på grund av sprickor i spåren. Detta innebär att det finns en ganska stor risk att jag måste vänta en timma på uppsalatåget i Stockholm. Med katt.
Jag missar Prideparaden med tjejjouren.se! Så otroligt sugit så det är inte sant. Hade jag bara kollat upp det lite tidigare hade jag kunnat åka hem i morgon. Men nu kommer jag att sitta på ett sent X2000tåg med en lidande katt i väskan medan mina jourtjejer dansar fram i paraden! Sämst sämst sämst.
Tre veckor är lång tid....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0