om dagen i brist på annat

Soligt idag igen. Har börjat med den där plattformen. Ni socionomer vet vad jag menar. Jag vet verkligen inte hur jag ser på brukare. Seriöst vad är det för jäkla fråga? Den största lärdomen jag har dragit av socionomprogrammet hittills förutom kunskaper ADHD och läskiga diarrésjukdomar hos barn (jag vet...) är ordbajseriets ädla konst.

Nu har morföräldrar och morbror med halv familj varit här. Modern och fadern har idag varit gifta i 24 år! Starkt jobbat. Skål och grattis och se fram emot 24 till! En hund var också här. Katten var på vinden. Inte stormförtjust direkt. Herregud. Denna katt inledde idag morgonen med ett kräkkalas. Lika kul som det låter. Han börjar med att trampa runt i mitt ansikte i ungefär 20 envisa minuter medan jag försöker somna om. Efter det ställer han sig och väser en stund för att sedan lägga 5 välplacerade hårbollar bakom fåtöljen. Oh, the joy.

Annars inget nytt under solen. Vattnet var blått och solen var gul idag igen. I morgon har det ryktats om regn. Så det blir väl jag och mitt "klientcentrerade perspektiv" och "etiska riktlinjer" i morgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0