om kärlekskakor

Mitt kusinbarn är 6 år. 6-åringen var här igår och levde rövare. Jag lyckades dock hitta en film, Järnjätten med svenskt tal. Kvällens smartaste drag. Sen fick hon för sig att hon skulle baka kärlekskakor. Hon skulle baka kakor till mig som jag skulle äta och bli kär. Hon lovade också att hitta en karl som hon skulle ge kakorna så att han blev kär i mig. "Jätteromantisk kärlek" lovade hon. I kakan fanns mjöl, en jäkla massa socker, sirap, kakao och couscous. Hur kär man blir av den kakan är osäkert. Men man blir nog många andra saker. Den hade lite problem att stelna i ugnen men det är bara petitesser. Det är det slutliga resultatet som är det viktiga. Den jätteromantiska kärleken.
¨
Igår var det faktiskt fint väder hörni! Sol och bad och maneter, som gamla tider. Men idag ligger molntäcket som en trygg bas över oss. Ska bli spännande att se vad päronen har för äventyr planerat idag. Kolla på friggebodar kanske? Åka till Bäckebol och köpa rosjord? Oändliga möjligheter här.
¨
Jag gjorde missen att lämna datorsladden i Uppis. Så nu får jag övergå till den jättestationära datorn här. Dagens i-landsproblem.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Couscous? Är det sant?

2010-07-21 @ 09:33:46
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com
Postat av: Belbo

Ja. Det är couscousen som gör det ;)

2010-07-21 @ 17:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0