om solen

Solen kom. Solen såg. Solen segrade. Nu vilar den lite. Jag önskar att jag kunde dela med mig av allt det vackra idag men eftersom min kamera fortfarande inte är så får jag beskriva så gott jag kan. Blå himmel med bara några slöjmoln. Vattnet idag har varit dramatiskt mörkblått och turkost. Vi tog båten och jag styrde genom vågorna mot horisonten. Vek av mot en klippa och en vik. Längst ut på kobben var klippan svart och under vattnet röd, gul och grå. Varm under fötterna. I blårandig bikini har jag spatserat omkring och tittat på glittrande hav, vågor med vitt skum, trutar och klöver och kamomill. Såg även ett måskadaver. Skelett och fjädrar. Nu är jag lite yr och brun om nosen.  Havsluften tar alltid kol på en de första dagarna här nere. Det känns som att jag fortfarande åker båt. Men jag har kört den själv idag. Lite drama i hamnen hann vi med när en segelbåt bestämmer sig för att snurra ett varv bara sådär. Vet inte riktigt hur han tänkte där men han bad om ursäkt i alla fall och jag är bara glad att vi slapp krocken.
¨
Ni skulle varit här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0