midsommar

Jaha. Nu sitter man här ensam i soffan. Katten rymde ut och jag lär inte återse honom än på ett tag så det blir till att sitta uppe och vänta. Dagen har i alla fall varit supertrevlig. Jag, Viktoria och Ida lyckades åstadkomma en helsvensk midsommarlunch med sill och grejer. Vi blundade och låtsades att vi var vid kusten, inte i Grimsta. Dock var det någonting så oerhört svenskt med just den situationen. Man sitter i ett litet kök i en förort till Stockholm och tittar ut på en gräsmatta och några gråvita hyreshus. Man har köpt en bukett blommor och garnerat färskpotatisen med dill. Det enda som fattades var regnet som smattrar mot rutan. Och för väl var väl det! I parken lyste kvällssolen och måsarna cirkulerade och spanade efter matrester.
¨
Pratade med det stora exet. Han sa att han hade en påse kläder till mig. Jag kan verkligen inte komma på vad som skulle vara i den påsen. Säger det något om min begynnande demens, eller om min garderob?
¨
Nu ska vi vara positiva och tänka på vilken mysig dag vi har haft tillsammans. Inte känna oss ensamma. Kom igen!
Godnatt alla gubbar och tanter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0