Om bloggen och om mig

Bloggen kommer att handla om mig och om mina tankar och förehavanden. Mycket intressant för mig, kanske mindre intressant för er, vilka ni nu är. Dock, efter att mitt liv tog en oväntad och stor vändning har jag känt ett behov av att ha ett utrymme som är mitt eget, där jag får tala till punkt, där jag får ge min historia och där jag får skriva om precis det jag vill. Kanske blir det till och med underhållande! Häng med på resan så får vi se!


När det första inlägget skrivs här har det gått en vecka sedan jag och den unge mannen vi i fortsättningen kan kalla det stora exet tills vidare (tills jag vet om han tycker att de är okej att hans namn figurerar här), sa tack och hej och skildes åt i tårar. Hans grejer är nu borta och jag och katten bygger vårat eget liv. Om livet som går vidare, och om hur det går till är den röda tråden här som jag nu ska försöka skildra på ett sådant sätt att det blir underhållande för er, givande kanske till och med, och lagom utelämnande. Kanske har ni gått igenom samma sak? Det spelar ingen roll för jag ämnar inte pladdra livet ur er om avslutade förhållanden,, utan även om fantastiska saker som hemtjänst, feminism, sociologi, vänskap och roligheter och tråkigheter och damtussar och mens och kläder och choklad och monty python och mamma och konflikter och musik och  och och....Hasse och Tage och andra bloggar och så vidare for ever and ever Amen.
Slutligen, ni som vet vem jag är (vilket är alla eftersom jag knappast räknar med någon större fanclub än vänner och bekanta som av ren pliktskyldighet och samvetskval då och då kommer att kasta ett getöga här), hej och välkomna. Jag hoppas att ingen kommer att känna sig utelämnad. I så fall...do tell me!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Go girl! Tack och lov så ses vi ju i veckan.

2010-06-21 @ 20:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0