har sällskap av Joni

Helgen har liksom passerat lite smidigt sådär. Nästan lite obemärkt. Sjuk har jag varit. Hostat har jag gjort. Men jag har också tittat på Scott Pilgrim och Love Actually. Scenen i Love Actually där Emma Thompson förstår att halsbandet hennes man (Alan Rickman, älskar honom) har köpt inte var till henne utan till hans sekreterare och hon själv får en cd med joni mitchell rör mig till tårar varje gång. Hon spelar så himla bra, Emma. Den låten som spelas då, från skivan hon får, är Both sides now (skivan har samma namn). Därifrån är även dagens visdomsord hämtade.
Lite ostigt kanske men, ändå. http://www.youtube.com/watch?v=tKQSlH-LLTQ
'
I've looked at life from both sides now,
from up and down, but still somehow
it's life's illusions I recall
I relly don't know life at all
'
Jag gillar den här låten lite extra, dels för att den är vacker, dels för att den är med i filmen. Jag gillar hela skivan, som är från 2000. Hon har en helt annan röst än hon har på de tidigare skivorna. Man hör att hon har levt längre liksom.
'
Idag är en ensamdag.Känner mig lite som Joni på bilden. Minus cigaretten då, och vinet haha. Inte en dag då jag vill vara för mig själv alltså, utan en dag då jag känner mig ensam. Ensam i världen. Sånt händer. Så känner man ibland. Funderar på varför alla måste vara så långt borta? Paris, Berlin, Wien, Stockholm.... Varför är ni inte här med mig hörrni? Känn er träffade ni som tycker att skon passar...

Kommentarer
Postat av: Lovisa

snuttis!

2010-11-15 @ 11:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0