helgen i korthet

Okej you're dying to know säkert haha. Ska väl dra helgen lite. Om någon har missat så har jag varit på bal med en vän M som jag fick ställa upp och agera bordsdam åt. Avslutningsbal i Halmstad en massa militärer. Så många killar i uniform på ett och samma ställe har jag aldrig sett förut. En och annan uniformsklädd tjej också.
'
När vi kom ner till Halmstad hade vi typ 20 minuter att byta om och gå till den lilla mingelsammankomsten där det var meningen att vi skulle lära känna varandra. Joråsatte...Men det var ganska trevligt faktiskt. Fick premiära min lilla röda. Såg såklart fantastisk ut i den. Vi var jättetrötta så vi gick hem rätt tidigt och kollade på Masjävlar. Uttrycket "Det är så klockorna stannar" var sedan fast i våra hjärnor resten av helgen. På lördagen trippade vi (jag trippade, han gick med stora militärsteg) ner till stan och köpte frukost och lunch. Sedan spenderades resten av dagen i pyamas i vår lilla lägenhet. Sedan var det hopp i balklänningen. Här ska tilläggas att jag glömde min kam i Uppsala. Jag fixade alltså håret med hjälp av en gaffel. Eller en dinkelhoppare, då. Efter att ha hoppat mellan slaskpölarna till bussen så rullade vi till Hotell Tylösand. Där fick vi stelmingla lite till innan middagen. Vi fick i alla fall jättetrevligt bordssällskap vid vårt lilla runda. Denna kväll var uniformerna prydda med medaljer så det pinglade så vackert om alla killar. Folk höll tal. Militärer gjorde givakt. Vi dansade bara lite för M är ingen Baryshnikov, men det gjorde ingenting. Efter några timmar förde bussen oss tillbaka till mässen där folk svängde sina lurviga. Jag svängde inte så mycket för jag var jättetrött men fick i alla fall åskåda en fantastisk dansuppvisning till Lady Gaga och Beyonce. Sedan var det sängen som gällde och idag har vi åkt buss och tåg.
'
På det stora hela har jag haft en jättetrevlig, mysig, rolig och intressant helg. Jag kommer nog inte träffa någon av personerna igen. Jag har varit på besök i en annan värld och nu är jag hemma igen i min egen.
Kan slänga in något bildbevis i morgon.
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0