jultecken

Det närmar sig. Med små krypande steg. Eller stormsteg kanske. Det är snö och det är kallt. Inatt sov jag iförd långfilifjonger, strumpor och två tröjor under täcke och filt. Halt är det också. Har ännu inte halkat men igår gled jag genom nästan halva (överdriver inte) bussen för att som tur är få tag i en stång och snurra ett halvt varv och landa på ett säte. Kände mig som Papphammar. Detta iförd min enorma jacka, tre lager tröjor och dubbla strumpbyxor.
Nu är det så fint här hemma. Adventsstjärna, julstjärna (blomma), hyacint, adventsljusstake och en liten röd duk på bordet har jag.
'
Ett annat jultecken är att sista kursen för terminen är påbörjad. Den verkar inte mer strukturerad än den förra tyvärr. Det är fantastiskt egentligen hur det kan komma så mycket ord och så lite mening ur en människa (kursföreståndaren och föreläsaren). Hon pratar som ett PM. Ja, som ett PM. Ni vet när man egentligen inte har så mycket substans i sin text men man måste komma upp i 8-10 sidor så man fyller ut med så mycket ord som möjligt. Så pratar hon. Hon är annars rätt snäll det tycker jag. Men det håller liksom inte hela vägen. Hon är som en ljummen kopp te kom vi på igår. Eller som Moalie tidigare sa. Sås.
'
Ett tredje jultecken är ju såklart juloratoriet! Åh det är lika fint och mysigt varje år. Nånting som inte är lika mysigt är att det verkar gå någon typ av magsjuka i sopranstämman. Illa! Illa har jag mått också idag. Men jag blir aldrig magsjuk så jag chillar.
'
Ger er lite julteckenbilder.
Vinter på min gata i stan
'


Adventsljus och min glittriga ren!
'


Trötta tenorer som ska sjunga juloratoriet. Hade ingen annan konsertbild
så håll till godo med dessa två skönheter.

Kommentarer
Postat av: Lady V

oh, ett müsli!

2010-11-30 @ 18:55:17
URL: http://ichbinberliner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0