om dagen idag

Jag har idag gått klädd i galet mycket kläder. Under min super-duperjacka hade jag världens tjockaste kofta, en klänning och ett linne under den. Jag har läst om hur man dokumenterar i socialtjänsten och haft seminarium där jag inte fick klarhet i någonting. Fick lite gjort i alla fall och bestämde pluggdejt med Hanna imorgon. Drabbades av illamående av okänd anledning innan seminariet. Fick låna ett typ armband med en akupunkturpärla av en klasskompis. Den lilla pärlan tryckte mot handleden några minuter och illamåendet var som bortblåst. Helt underbart.
'
Sedan har jag diskuterat feminism och spanat in "Allt ljus på Uppsala". Kan ju säga att discobyxorna var rätt värdelösa. Ni vet den stora klossen utanför St:Per... Det ska föreställa discobyxor. Eller som UNT formulerar sig "ett ljusmoln i byxor". Kvällens roligaste var nog att gå över bron där nere vid katolska kyrkan och plötsligt höra en stark kvinnoröst säga "ÅL" och något senare "ABORRE" och "MÖRT". Man märker att man är svältfödd på kulturella händelser i Uppsala när man i iskylan släpar sig till lekparken i Stadsträdgården för att titta på några färgglada lampor.
'
Vidare har jag lekt med katten och i och med detta förstört mina två filtar samt tittat på min hög med ren, osorterad tvätt. 
'
Skulle lägga upp min klänning i kväll när jag insåg att jag inte har någon tråd som passade färgmässigt. Insåg sedan att jag inte har några skor som passar. Funderar på om jag kan lösa längdproblemet på klänningen med att ha jättehöga klackar. Men då kanske jag får sitta ner hela kvällen. Och jag som har lovat att göra silly walks. Fast iofs, då kanske alla mina walks blir silly walks.
'
En annan sak jag måste införskaffa är en fin mjukisdress. Och nej jag heter inte Kissie egentligen. Men jag ska erkänna att jag gillar mjukisdressar. Det gör jag. Alternativt varm flanellpyamas.
'
Jag har funderat idag. Och funderat och funderat. Jag har berg att bestiga, mina kära vänner.
Har läst någonstans att blogginlägg utan bild är big Nono! Så varse...
Jag och min kofta.

Kommentarer
Postat av: Vickis

Juicy Couture, kan det va nåt?

Skämt åsido: detta är mysdressens högtid. Haha, jag gillar din reflektion över Uppsalas spännande kulturscen... men nog kan det inte vara så illa? pussar från Berlin! ps. är du frisk nu?

2010-11-18 @ 18:43:34
URL: http://ichbinberliner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0