yayy!

Bra saker har hänt. Dåliga också, idag, men vi fokuserar på de bra.
*Jag har lyckats med att planera mitt tentaplugg så att det i alla fall finns en liten liten chans att jag klarar tentan.
*Jag har träffat Dosie.
*Jag har hittat billiga biljetter till och från Marstrand.
*Jag hittade mina cykellysen.
*Jag hittade ett par skor i min garderob som jag hade glömt att jag hade.
*Jag har fått tillbaka min lagbok som jag i en svag stund gav till det stora exet. Han hade godheten att ge den tillbaka. Som om han nånsin skulle behöva min gamla (gröna) lagbok från 2008 haha. Förovrigt, så liten man känner sig när man tassar in genom Manheimer Swartlings stora portar. Det måste vara så det känns att stå vid pärleporten. Fast lite mindre fridfullt då.
*Jag har ätit kardemummabulle.
*Två kära återseenden i kören. Det ena i form av ett vackert stycke av en viss Lauridsen, det andra i form av en sopran.
*Jag har tvättat och äntligen fått ta på mig mina favoritmjukisbyxor.
*Jag fick bort en oroväckande fläck på min balklänning.
*Det är mindre än två veckor kvar till första advent.
*Jag har bara pyttelite ont i halsen.
*Jag har tagit tag i saker som jag skjutit upp i tvåhundra år.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Några saker är mindre bra. Som att jag hostar. Som att jag är förvirrad. Som att folk i min närhet inte mår bra. Som att jag missade beställa en bok från Adlibris och det var en bok som man skulle ha på tentan. Som att jag ser mig omkring i min lägenhet och inser att det ser ut som att jag precis har flyttat in. Som att jag inte har tid att träffa mina vänner. Som att flera av mina vänner har emigrerat. Som att jag stundtals saknar tider som gått och samtidigt som jag tycker att framtiden ser ljus ut så är det jätteobehagligt hur mycket som har förändrats. Uppsala förändras. Vi förändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0