om de främmande karlarna i mitt sovrum

Jag skulle inte vara i skolan förrän klockan 12 idag. Så jag tänkte ta en sovmorgon för av någon anledning är jag så omänskligt trött nu för tiden. Förutom den sedvanliga väckningen medelst blöt nos i nacken vid halv sex, så vaknade jag av att det ringde på dörren. Klockan 08.20. Det kan inte vara på riktigt tänkte jag och vände på mig. Men det kunde det för det ringde på igen. Så yrvaken satte jag mig upp, drog på mig pyjamas (ja, jag sover utan några som helst kläder, den informationen bjuder jag på till alla nyfikna), och öppnade dörren. Såg väl ut som en bättre zombie. In stövlar en okänd man i arbetskläder. Efter honom stövlar halvbekant granne in. "Får vi kolla ditt tvuttag?" Frågar han. Man nummer ett är förövrigt redan inne i sov/vardagsrummet och ligger på golvet och lyser med en lampa in i antennuttaget. Eh, jaa. Välkomna, liksom.
Nästan såhär snygg var jag när jag fick besök av två män i mitt sovrum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0