om den misslyckade dagen

Idag skulle jag sätta igång med plugget "på allvar". Skulle sitta på carro minst fem timmar och vara jätteduktig. Men jag tog mig ur sängen vid halv tolv. Parkerade sedan i soffan och blev kvar där. Har läst lite, det har jag, men mest har jag haft huvudvärk och kollat på Ally McBeal. Fipplar med lite jourgrejer och funderar över min misslyckade dag. Funderar också på vem fan som snott mina noter. Och hur jag ska sjunga utan dem i morgon på högisen. Blir väl till att improvisera då...
'
Apropå högis. Sopranerna, i torsdags, vilken kväll. Efter att ha irrat runt halva Eriksberg i typ en halvtimma lyckades jag i alla fall hitta till rätt hus. Med rätt sopraner. Sjönk ner på en stol och lät mig uppmuntras helt enkelt. Sådant som händer med dem. Samtalsämnena kretsade kring helt vanliga saker som sjalar, ögonskugga, äckelgubbar, nakenbadande militärer och Ollendick. Ollendick är, från och med då, en gräslig äppelmask. Gräslig var däremot inte maten. Och definitivt inte den fantastiska kladdkakan. En mycket rolig gräddsprutsincident var på väg att hända, men avvärjdes i sista sekund.
'
Annars då? Någonting roligt att berätta? Nej. Tyvärr. Funderar på att hyra film. Såg att the Runaways kommit på hyrfilm. Verkar som att den skippade biograferna i Sverige. Det kanske är ett dåligt tecken. Men jag gillar Kristen Stewart.
'
Har annars kommit fram till att min katt är homosexuell. Jag älskar honom ändå. Han älskar män. Så fort en man är här (nu låter det som att det händer jämt haha det gör det verkligen inte, mamma) så blir han helt till sig och parkerar sig i mannens knä. Där förblir han. Min lilla gaykisse har kommit ut ur garderoben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0