om det vilda djuret i min säng

Igår natt fick katten spel. På riktigt. Han hade varit ensam över helgen för jag var i Stockholm, vilket jag återkommer till. På kvällen hade han stora ögon och var så att säga på g. Han satt bredvid kudden när jag skulle sova och stirrade på mig i väntan på att jag skulle göra någonting roligt. När jag inte gjorde någonting roligt, utan försökte lugna honom genom att klappa honom lite, gick han till attack mot min arm. Han var helt crazy. Efter att ha stängt in honom i köket ett tag (fick ge upp när han började hoppa efter dörrhandtaget) lugnade han sig dock. Men det var inte förrän efter jag vunnit en utstirrning mot honom och hans vilda ögon.
'
Stockholm ja. Det är skönt att komma ifrån Uppis lite ibland, det ska erkännas. På plattan såg jag någonting mycket underhållande. En snubbe i pandakostym som ledde ringdans. Det var någon typ av miljömanifestation tror jag. Det var rätt många som dansade. Sedan kom tre män iförda trikåer. De hade blå, grön och vit kroppsstrumpa. De skulle föreställa vatten, sol och vindkraftverk. De cyklade omkring och några andra jonglerade medan en grupp rullade ut en röd matta, som hela tiden blåste bort och fyllde en högst oklar funktion.
'
Så nu vet ni det. Nu ska jag läsa om utredningar när barn far illa!

Kommentarer
Postat av: Vickevire

Haha!! men Spock då, damn! jag har nog aldrig hört talas om ett sådant kattryck, det är i en egen liga! och du beskrev det väldigt livfullt.

By the way, de söta miljö-figurerna är från Greenpeace... :)

2010-10-11 @ 17:31:43
URL: http://ichbinberliner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0