om saker jag hatar som man inte får hata

1. Lejonkungen
Den är ju skittråkig! Kom igen! Simba är en fjant och Nala är en snobb. Och Timon och Pumba är inte ens roliga, Pumba är bara äcklig. Och En värld full av liv eller The circle of life är kanske den sämsta sången någonsin.
2. Tjuren Ferdinand
"Jag trivs bättre hääär..." Kommentar överflödig.
3. ABBA
Ja, nej kanske inte hata då, men ogillar starkt. Okej att inte alla låtar suger. Okej att filmen Mamma Mia var lite mysig. Men alltså är det bara jag som hör att ABBAs musik är dansband? Ojojoj detta kommer jag att få sota för att jag skrev.
4. Tävlingslekar
Nej jag vill inte spela kubb. Nej jag vill inte leka charader. Nej jag vill inte ha någon typ av tävlingslek alls! För jag är den minst tävlingsinriktade människan jag känner och jag har väldigt lite förståelse för människor som faktiskt BRYR sig. Det blir alltid så hetsig stämning. Och så är man tråkig om man inte är med. Men vafan jag sitter skönt i en soffa, med mitt vinglas, och har en trevlig kväll. Låt mig va.
5. Hits
Nej det är inte ens lite roligt att dansa till Summer of 69.
6. Sällskapsspel
Samma motivering som tävlingslekarna
7. Ost
Luktar fot, smakar fot.
8. Rhapsody in Rock
http://www.youtube.com/watch?v=bGfNRlhKeeI
9. Malena Ernman
Efter Melodifestivalen tål jag inte människan. Tyckte hon på riktigt att sången hon sjöng var bra?
10. Idol
Hej vi är idoljuryn och vi tar oss själva på jättestort allvar trots att nästan ingen Idoldeltagare blir nånting och vårt lilla "Made in Sweden projekt" floppade helt. Dessutom vet vi inte vad vi snackar om och vi är tondöva. Men Laila har i alla fall väldigt högt placerade ögonbryn.
'
Äckliga

Kommentarer
Postat av: Katja Nordberg

Alltså jag kan inte annat än hålla med, om allt! Dock beror mitt agg mot sällskapsspel och andra diverse sällskapsaktiviteter på att jag själv är alldeles för tävlingsinriktad, främst mot mig själv. Men också att man blir så rastlös av dessa aktiviteter (sitta på min röv i soffan 12 h i sträck klarar jag dock utan att bli rastlös). Och vem fan tycker att ost är gott egentligen? Få har man ju inte tänkt efter ordentligt! Tack för ett härligt inlägg Isabella!



Ta

2010-10-27 @ 08:08:08
Postat av: Isabella

Tack Katja, någon mer som tänkt till =) Kul att du är här!

2010-10-27 @ 22:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0