fina svampar i grimstaskogen

...finns det enligt en originell finsk man i hästsvans. På tunnelbanan i fredagsnatt fick vi äran att samtala med denna kuf. Vi var galet trötta och tyckte att allting han sa var hysteriskt kul. Han pratade om att det finns bra med svamp i Grimsta och att man ska passa sig för vildsvinen. Det kan han ha en poäng i. Någon som däremot inte var lika trevlig var den unge mannen i jeansskjorta (som jag ramlade in i och hårt fick grabba tag i säkert tre gånger under färden).  Han tyckte att vi var ovärdiga för att vi bodde i Grimsta. Vet ni var han bodde?  I Bromma HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. HA. HAHA. Som att Bromma är det coolaste stället i världen. Nej. Han var mycket mallig. Mallig var ordet, sa Bull.
'
Annars har helgen typ inte existerat. Jag sov nästan hela lördagen. Pallrade mig till kyrkan för en liten  kulturnattskonsert som i ärlighetens namn inte var så himla rolig. Kan bero på att jag var så trött att jag nästan såg dubbelt. På söndagen släpade jag mig till JB och översatte en text samt läste en artikel. Så ja. Fredag bra. Lördag och Söndag, dåliga.
'
Ja idag har jag varit i EP. Läste lite om barn som upplever våld och sexuella övergrepp. Välkommen till socionomprogrammet liksom. Tänkte jag skulle gå hem och gå till gymmet när jag upptäckte att jag missat att läsa en artikel. När jag såg att den var på 69 nätta små sidor tänkte jag att det är bäst jag stannar ett tag. En utbytesstudent frågade mig lite om hjälp med inloggningen till datorerna. När jag gick därifrån sen upptäckte jag att han gick typ två meter bakom. Sen gick han samma väg som jag hela vägen till stan. Han var hela tiden två meter bakom och det kändes lite konstigt. Liksom som att jag borde säga hej eller nåt men då skulle jag ju behövt stanna och vänta in honom och säga hej och det skulle varit jättekonstigt eftersom det inte alls är säkert att han fattade att det var jag. Men ni vet när man får den där känslan av att någon stirrar en i ryggen. Dessa sociala regler. Jag tror världen skulle vara lite enklare om vi alla hade lite mer Aspergers.
'
Jaa. En sak till. Kollade typ tre minuter på "Ensam mamma söker". Vilka jääkla kufar! Alltså seriöst vilka killar. Sättet de pratar om de här mammorna på. Inte alla då men ändå. "Ja det rycker ju i baguetten". VEM säger så? VEM? Vilket vider!
'
Nej godnatt snart. Aptrött!
-Aptrött var ordet, sa Bull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0