om det spända mötet

Ikväll skulle jag kolla på film med sara, hanna och rebecca. Får alltid minst tre skrattattacker med de tjejerna. Supermysigt. Men saker gick inte som planerat och kvällen slutade med att jag blir utelåst ur lägenheten och får spendera en trevlig stund i trapphuset. Lyckas i alla fall komma in till slut och värmer mig med en filt, en katt och andra säsongen av Ally McBeal. Innan detta fick jag dock bevittna ett mycket spännande möte mellan katt och igelkott. Det var....spänt. Vet inte vem som var räddast. Igelkotten, katten eller jag. Det lutar åt katten.
'
Satt och pluggade på JB idag. Allt är som vanligt igen. Andra människor dock. Men samma skjortor, samma välmanikyrerade naglar, samma högklackade skor. Även samma högar av böcker, inferno av datorsladdar, kaffekoppar och samma glasartarde blickar. Det är konstigt egentligen. JB är på intet sätt det ultimata nöjet. Men eftersom jag som sagt är ett vanedjur som min katt så är det det enda stället på jorden jag kan koncentrera mig på. Och inte ens där kan jag koncentrera mig. Har ingen några roliga piller eller nåt jag kan ta? Det är fantastiskt stört att man tycker att det är roligare att titta på en stentrappa utanför fönstret än på datorskärmen.
'
Helgen var i alla fall fantastisk på många sätt. Konserten i fredags (Vi sjöng Duke Ellington, om nån missat det) gick superbra och högisen i söndags var faktiskt rätt trevlig för att vara högis. Till och med predikan var rätt kul. Och jag har fått in en ny nattvardsteknik så jag lyckas undvika att trycka upp oblatet i gommen. Hatar när det händer. Det kan lätt sitta kvar resten av dagen. Sedan står man där och försöker lite diskret få loss det. Spanade även in marknaden på Vaksala torg i lördags för första gången på evigheter. En himlans massa skräp där alltså. Det roligaste var när jag kollade in en stor väska full med film. Läste titlarna för mig själv "Bridget Jones, James Bond, Rocky, Wallander, Svenska synder 4....EH?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0