om dumma tidningar och fiskatten

Gick genom ica på väg hem från fyra otroligt ineffektiva timmar i engelska parken. Snurrade runt där inne ett tag och tänkte att eftersom min hjärna är förgiftad idag så kanske det skulle vara läge för lite iqbefriad läsning. Ställde mig således och blickade på tidningshyllan för att välja ut nån larvig tjejtidning. I sådana stunder önskar jag nästan att jag inte var feminist. Att jag inte hade några kunskaper om världen och maktstrukturerna. Att jag aldrig reflekterat över förväntningar på tjejer och killar. Men nu har jag det så jag kunde inte köpa någon tidning. Bland alla allmänt fjantiga rubriker som "Vi umgås med prinsar och prinsessor", "Tre träningsknep som lyfter rumpan" och "Så blir du en sexgudinna"  så fanns det två stycken som stack ut lite extra.
'
Den första var "Så blir han en fantastisk älskare -lämna artikeln framme i smyg" En tjej kan alltså inte berätta för en kille hur hon vill ha det. Hon måste råka lämna en artikel framme på soffbordet och vänta på att han ska läsa det och sedan hoppas på att han om några dagar eller veckor omsätter teorierna i praktik. Den andra var snäppet värre. Den gick ungefär "Är som gift fast ändå inte? -Knepen som, äntligen, får dig ringmärkt" Alla kvinnor vill tydligen gifta sig. Att få den där ringen på fingret är högsta prio. Och eftersom vi inte kan prata om detta med våra män så måste vi ta till knep. Men vad du än gör, fria för guds skull inte själv, kvinna!
'
Usch katten ligger och fiser bredvid mig. Det luktar gammal sko här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0