dränkt Belbo

Ni vet när man är så blöt så att det liksom inte spelar någon roll längre? Ni vet det? Och sen blir man ännu blötare. Då är det bara att cykla. Cykla trots att maninte ser och trots att man inte ser vad som gömmer sig på botten (marken). När bilarna drar upp svallvågor som sköljer upp till knäna på en på ens cykel. Man vet när man är blöt på hela kroppen, innanför kläderna till och med. Ni vet när man vadar hem över grusgången och parkerar cykeln i en tjugo centimeter hög pöl. Såna dagar, såna dagar förtjänar man en chokladmuffin när man kommer hem och har hängt sina droppande kläder i badkaret.
'
Vad gjorde jag då på stan i detta väder då? Jo ni ser det finns någonting som heter planering. När man i god tid tänker ut vad man ska köpa och när, så att man passar på att göra det när det passar bra. Jag kan inte sånt. Därav hetsade jag ner på stan idag för att köpa födelsedagspresenter till mina finaste vänner. Presenterna höll sig för regnet som väl är. Vilket är mer än vad man kan säga om min väska...
'

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vet. Allt för väl. Det gör nog de flesta cyklister. ... Men bilisterna verkar inte göra det.

2011-08-15 @ 13:12:45
URL: http://mim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0