om den totala dekadensen

Jag har hört talas om en klubb. Den finns i London och New York, kanske på fler ställen. Klubben ska vara lite cirkusinspirerad, med någon slags inriktning mot provokation och... burlesque kanske.  Jag minns inte namnet nu. En kompis kompis har varit där. Hon hade sett en show. Tänk er nu först innan ni läser vidare att detta är ett fint ställe med fint folk. Det är exluskivt och kända skådespelare och mycket rika män är där. Tänk er sedan att det finns en liten scen på den här exklusiva klubben och att det upp på denna scen kommer en naken vacker kvinna. Tänk er sedan att denna kvinna bajsar på en muffin. Sedan äter hon upp den. Sedan spyr hon. Sedan äter hon upp det med.
Det här är inte ett skämt.
Jag upprepar.
Detta är inte ett skämt.
'
Min tanke är att detta är ett praktexempel på sagan "Kejsarens nya kläder". Folk sitter alltså och tittar på den här skiten (bokstavligt talat) förmodligen för att alla tror att alla andra tycker att det är...häftigt eller konst eller nåt. Har en djupare mening. Om någon bara skulle ställa sig upp och ropa "Men hallå! Det här är jätteäckligt!" så kanske alla faktsikt skulle inse, plötsligt, att de sitter och tittar på en människa som äter sin egen avföring. Vilket jobbigt verklighetsuppvaknande för dem då.
'
Jag lovade bilder, men pallar inte nu. Känner inte att det passar in i detta inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0