om hemkomst och bristande rutiner

Jag har varit i Spanien och tappat uppfattningen om tid och rum helt. Jag antar att det kallas att varva ner och vila ut, för att när det plötsligt blev höst i Sverige och dags att återkomma till rutinerna, så som plugg, arbete och kör, så var jag helt bakom flötet och lallade runt och käkade glass och drack cava. Där ser man. Jag är jättebrun och imorgon lägger jag in lite bilder för allmän beundran.
'
Idag har jag även fått hem mitt lilla skrälle, som nu ligger och fläker ut sig på golvet med en uttråkad och världsvan min. Han visade inga som helst tecken på känsla när jag återsåg honom idag. "Den där gamla matten..." såg han ut att tänka.."ska det va nåt det?".
'
Åh jag kom på så många intressanta saker att skriva om när jag var i Spanien bara för att jag inte hade internet, och nu har jag glömt bort alltsammans. Jag kan berätta att jag har halkat ur banan helt och hållet. Alla rutiner är helt bortslängda i något hörn någonstans, eventuellt befinner de sig kvar på socialtjänsten. Jag lämnade dem när jag slutade där. Jag äter typ en gång om dagen, har massa tvätt som väntar, tre påbörjade böcker, ett gymkort som börjar mögla snart, ingen kurslitteratur och ingen koll. Mitt hår ser ut som ett skatbo och idag var första gången på pinsamt länge jag försökte sminka mig och klä mig normalt. Näe, ordning och reda och pengar på fredag från och med nu. Borde verkligen skaffa mig en mat- och sovklocka. Det här håller inte. En mat- sov- och medicinklocka, snarare.
'
Över och ut. Katten låter hälsa att han vill gå ut, och inte vara fången i denna lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0