bakslag

Dagen har varit bra. Jättemysig. Visst, det var lite seft att slå ihjäl tre timmar i Engelska Parken i väntan på seminariet. Men jag hade kunnat plugga om det inte vore så att jag hade trevligt sällskap. För en gångs skull erbjöd Matikum på supernice mat och kaffet smakade varken bränd saltlakrits eller sockerärtor, som det ibland gör. Jag vaknade dessutom utvilad i morse och hade frukost hemma för ovanlighetens skull. Okej att min granne bestämde sig för att spela hårdrock på hög volym vid halv nio. Det gjorde inte så mycket. Seminariet var fyllt av jätteintressanta diskussioner och väl hemma pratade jag med Lovisa i telefon och allt var mysigt. Skulle gå på kör. Och visst var jag lite trött och hade kanske ingen lust egentligen, men jag vet att det brukar bli bra när man väl kommer dit och det är till och med rätt rolig repertoar just nu. Men. Då slår det till. Montezumas hämnd. Nästan.
'
Illamåendet och den allmäna instabiliteten lägger lite sordin på stämningen liksom. Tisdagens minne skymfas av min bångstyriga mage. Jag undrat vad som orsakat detta lågtryck.
'
En annan jätterolig sak förresten. Idag upptäcker jag att katten måste kissat i min väska för typ...länge sedan. Detta genom att en klasskompis luktar på ett papper jag dragit fram och säger "Jag tror din lilla kissekatt kissat i din väska". DÅ, letar jag runt lite och hittar gamla kvitton som är typ helt gula. Det knäppa är att jag inte märkt det. Det borde ju rimligen ha luktat kattpiss.
'
northernblue.org

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0