fågelfanskap

Jag är jättetrött idag. Varför (förutom sjukdom)? Jag sov typ två timmar inatt. Kunde inte somna. Klockan halv fem tittade jag på klockan och blev arg. F snarkade bredvid mig och jag låg och tittade ut i rummet. Först hostade jag två timmar, sen låg jag sömnlös. Framåt morgonkvisten började en fågeljävel kvittra utanför fönstret.
Pip. Pip. Pip.
Pip-pip. Pip-pip. Pip-pip.
Pip-pip-pip. Pip-pip-pip. Pip-pip-pip
Jag skojar inte!
'
Kom och tänka på fågeln som hade byggt bo i ventilen i det stora exets lägenhet i Stockholm. En jättesöt liten blåmes. Men han pickade. Och som han pickade, den rackarn. Vi tejpade igen hålet in, när fågeln va ute. Så han fick flytta nån annan stans. Men så fick vi så dåligt samvete så vi öppnade igen. Han flytta tillbaka in. Men så gav vi upp igen och tejpa. Så det var bye bye birdie. Hemskt. Getingar på balkongen hade han också. Exet alltså, inte blåmesen.
'
Jag är så trööööött. Och sjuk. Och trött. Och sjuk. Men lite glad för snart är det torsdag och då är hemtentan inlämnad och jag, Sara, Hanna och Rebecca ska fira med pompa och ståt.
(voffa.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0