första dagen

...är avklarad. Nu har jag gett tröttheten ett ansikte. Var visst lite nervös igår för jag sov jättedåligt. Vad har jag fått göra idag då? Jag har fått ett skrivbord och en dator. Jag har fått en låda full av kompendium och dokument och böcker. Jag har läst en gammal utredning och varit med och träffat en kontaktperson. Jag har skrivit lite grejer om det. Jag har snokat runt i databaser och hittat verksamhetsplaner och försökt fatta vart jag jobbar egentligen. Jag har gått runt i korridorer och hittat klasskompisar i rum med skrivbord. Är dock lite osäker på vad jag ska fylla dagarna med. Lite besök är inplanerade, lite möten, lite utbildningar. Det blir nog bra det här.
'
Min fördom om socionomer, hur de är och hur de ser ut, besannas varje gång jag träffar en. De har tofflor och tunikor och silversmycken och sjalar allesammans. Mig klackade det om när jag gick i korridoren, men eftersom det var så kallt hade jag min stora stickade på mig så jag platsade rätt bra ändå haha.
'
Ikväll blir det sova pensionärstidigt. I morgon är en ny dag. Undrar vad som händer då. Min handledare kommer inte förrän strax innan nio så jag lär inte vara där för lång tid innan. För då blir det sitta och titta in i en vägg sysslolös.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0