Kära hjärtanes

Hjärtedagen idag. Och jag är fortfarande superdupertrött. Orkar inte ens äta hjärtformad choklad, bara tanken får mig lite illamående. I alla fall, så firar jag med hemtentaplugg. Det är så kul att skriva hemtenta när svaren på frågorna inte finns i litteraturen. Jättekul verkligen.
'
Jag ska återigen ta mig den långa vägen hem till F. Med filmen Love Actually i beredskap. Det är den enda kärleksfilmen värd namnet. Den och Monsunbröllop, då. Det fantastiska med Love Actually är för det första att den speglar olika typer av relationer på ett verklighetstroget sätt, så att man faktiskt kan identifiera sig med i alla fall en av karaktärerna. För det andra innehåller filmen alla klassiska kärleksfilmsscener. Men utan att det känns krystat eller sliskigt. Till och med "restaurangfriarscenen" känns helt naturlig och bara jättesöt. För det tredje är det ett fantastiskt skådespeleri. Bill Nighy, Hugh Grant, Alan Rickman, Emma Thompson...och Keira Nightly har bara en liten roll så det är okej. Första gången jag såg den var med Lovisa för kanske fem år sedan. Vi satt i hennes soffa och sa ååååh ungefär femhundra gånger genom filmen. Vi gjorde samma sak med Monsunbröllop, som handlar om ett bröllopsfirande, med alla dess förberedelser, i Indien hos en välbergad familj. Äktenskapet är arrangerat, och de verkar vara rätt nöjda och lyckliga. Ibland önskar jag att vi hade lite mer av den traditionen här...men det återkommer jag till en annan gång. Nej, en Vitamin Well Care nu, sen kör vi!
'
'
Glad alla hjärtans dag, alla!
(wayoffside.wordpress.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0