ljusning

Nu packar vi tillbaka febertermometern i medicinlådan. Likaså gör vi med iprenkartongen. Vi behåller dock noskapin, halstabletter, den gigantiska vattenflaskan och nässpray på byrån bredvid sängen. Sista feberslängen fick jag igår kväll och natten var hostig och halstorr. Men, nu lägger vi denna influensa bakom oss och blickar framåt. Jag låter fortfarande jätteroligt förresten. F skrattade åt mig igår och sa "Det låter liksom inte som din röst fast annorlunda, utan det är en helt annan person som pratar". Försökte sjunga lite idag till musiken vid datorn. Det lät rätt kul. Och nyligen så tänkte jag en ton och tänkte nynna lite, och kom in på en ton typ en kvint lägre. JA!
'
Nån tanke om melodifestivalen kanske...Jag gillade Babsan. Brukar inte vara så mycket för skämtbidrag, men frasen "Här samlas de som vill, men inte kan" har fastnat i huvudet.
'
Jag var tydligen sjuk när jag var 17 också.
[2005 02 05]
Som en stor svart blomma
tar du mig i din makt
kan inte fly
fast
för du har svept in mig
i stora kronblad
som luktar sjukdom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0