täcke över dagen och följetång

Måndagen har inte direkt varit strålande. Jag kunde inte somna igår kväll och när jag väl gjorde det, vid femsnåret, drömde jag sjukt läskiga mardrömmar hela natten. Jag har förut drömt att jag var en vampyr. Men då var det en rätt cool dröm. Jag var snabb och stark. Men den här gången var det en läskig dröm. Jag var först i ett läskigt hus, folk var döda eller skulle dö. En liten flicka var vampyr (tänk "låt den rätte komma in"). Sen hamnade jag i värsta knarkarkvarten i ett gammalt parkeringshus. För att vara säker bytte jag skepnad ofta. Jag blev en liten flicka (för vem muckar med en fyraåring?) och en stor svart vakt, omväxlande. Sen var jag själv vampyr. Då återvände jag till knarkarkvarten där jag attackerade och dödade olika människor. Tolkningar på detta?
'
Var galet trött men gick till skolan och lyckades skriva typ tio rader på hemtentan. Ville ha sällskap men fick inte tag på F. Gick sedan hem, frös jättemycket. Försökte sova en stund men då sätter ett billarm utanför fönstret igång och det tjuter i 20 minuter. Pratar i telefon och blir ledsen. Pratar med F och mår lite bättre. Fryser fortfarande. Får ont i halsen och känner mig sjuk. Så nu sitter jag invirad i filt. Glömde min kamera hos F så kan inte göra nya försök med att lägga in nyårsbilderna heller. Om jag inte är sjuk imorgon ska jag plugga och sen åka till IKEA och äntligen köpa mitt efterlängtade sofföverdrag. Ikväll äter jag oliver och kollar på Kick Ass. Har haft bättre dagar, men jag satt i alla fall inte på flygplanet som fick störtdyka åttatusen meter idag.
'
Jag ska börja med en ny följetång! Ni ska få ta del av valda delar av min dagbok som jag skrev på internet, på en sida för dagböcker och sådant, under gymnasiet. Vi börjar med....
'
onsdag den 8 december 2004
[21:35] Jag undrar om det här är avslutningen?
De sista raderna, sista sidan i kapitlet, sista kapitlet i boken?
Jag är rädd för svaret, vet inte om jag vågar lyssna när
namnet på hållplatsen ropas ut i högtalarna, för tänk om det är min?
Vill jag gå av? -Jag borde gå av innan jag blir avkastad.
Min biljett har slutat gälla.
Men kanske, kan jag gömma mig på toaletten?
De kanske inte kollar?
Men jag borde gå.
Men jag väntar och ser, en liten stund till
har jag tur (eller otur) får jag åka med en hållplats till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0