"hellre knätofsar än kvotering, som jag brukar säga"

Sitter hos F nu. Jag har huvudvärk och är jävligt trött på evidensbaserad praktik.
Idag i skolan pratade jag och Hanna lite om detta:
http://parliamentprincess.se/2011/01/11/religiosa-friskolor/
'
Jag vet att SD försöker tvätta bort sin rasiststämpel, men det här visade ju bara återigen på hur de tänker.
Det är tydligen okej med judiska och kristna friskolor, men inte islamska. Detta då, tydligen, eftersom det är omöjligt för en islamsk friskola att följa svenska grundlagen, och att de motverkar assimilation. Va? Sedan likställer hon islam med islamism....Alexandra föredrar att behandla andra som hon själv vill bli behandlad...hon gillar däremot inte jihad. Smart tjej.
'
Det roligaste är nästan en av kommentarerna, som menar att SD måste sluta med sin folkdansfetish, för det går inte hem hos svenska folket. Iofs sant. Men hos somliga verkar det gå hem för SD sitter ju uppenbarligen i riksdagen. Till skillnad från Feministiskt Initiativ. Hellre knätofsar än jämställdhet, tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0