Tankar om baggen - eller: Ursäkta, vad sa du?

-Bänkade mig lagom till prisutdelningen för bästa manliga biroll. Några sekvenser ur olika filmer.Varför hör man aldrig vad de säger i svensk film? Varför är det bara ett konstant mumlande? Känner mig som en gammal tant, men jag vill bara säga att det var bättre förr. Då hörde man vad människorna pladdrade om. Och det kändes inte mer oäkta. Se på "Fanny och Alexander", eller varför inte "Lilla Fridolf". Det är äkta, det är bra och man hör!
'
-Rickard Wolf, han är lite läskig han. Han ser ut som professor Snape! Alternativt drogad avdankad rockstjärna. Tänk rollen Bill Nighy spelar i "Love Actually". Fast mindre charmig.
'
-Jag älskar Petra Mede! Jag vet att många gärna skulle skjuta henne, men jag tycker att hon är helt fantastisk. Hennes lilla filmsnutt där hon är med i "Snabba cash" är mycket bra gjord!
'
-Det görs lite bra svensk film nu för tiden. Det är tråkigt. Min åsikt är att när det i Sverige görs film, så är det sällan den blir bra. MEN, när det blir bra, då blir det fantastiskt! Sedan ska vi inte glömma att Sverige är ett litet land. Och jag tror att om man jämför med USA så görs det procentuellt sett mycket bättre film här, om man tar i beräkning allt skit som produceras där!
'
-Cecilia Forss är mitt frikort! Snygg, begåvad, driven och rolig.
'
-Pernilla Augusts tacktal berör mig. Vågar inte se "Svinalängorna". Ej heller "Sebbe". Klarar inte sånt. Räcker med att behöva klara det i verkligheten. I jouren, i mitt kommande arbete. Vill inte behöva tackla det på film också.
'
-Varför älskar man att skrika plötsligt på film? Gör man så i verkligheten? Frågar "varför" två gånger normalt för att sedan skrika "VAARFÖÖR?" jättestarkt i ansiktet på någon så att den får spott i ögonbrynen.
'
-Joel Kinnaman tycker jag inte är så bra.
'
-Petra Mede igen. Gillar att hon byter kläder! Och gillar att hon säger "Grattis grattis" till Fares Fares. HAHA! Och älskar att hon jämför Kinnaman med en skiftnyckel.
'
-VAD HAR CECILIA FRODE PÅ SIG?
'
Snillet spekulerar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0