om det obekväma samtalet

Jag och Loe satt på Café Linné idag. Att vi infann oss där beror bland annat på deras räksallad!
I alla fall så satt det bakom oss en man, en tjej på typ 15 och en kille på typ 11. Mannen försökte föra ett samtal med tjejen, som försökte svara trevligt men det märktes att det inte riktigt klaffade. Han försökte uppmana henne till en massa saker, som att inte ta sömntabletter mot sina sömnstörningar för att det var enligt honom "bara doping". Han kom med en massa tips av typen "men tänk positivt" och andra självklarar töntigheter. Hon var tålmodig, 15 år, och rätt tyst. Killen sa inte ett ord utan tittade åt ett annat håll. Det var så tydligt att detta var någon typ av umgänge. Han var deras pappa och de träffades och fikade sporadiskt, kanske en gång i månaden. Han försökte ge goda råd, försökte berätta intressanta saker, men det föll platt. Det var så sorligt att bevittna, så oerhört påfrestande för oss stackare som behövde lyssna på skiten. De gick i alla fall, och vi pustade ut.
'
Annars har jag köpt superbilliga örhängen idag, duvor, jättefina. Har velat ha dem hur länge som helst, och nu var de nästan gratis så ibland lönar det sig att vänta till rean. Är väldigt tacksam över handelns dåliga säsong för shit vilka reor det är på stan nu. Har visseligen köpförbud för mig själv, men sedan länge eftertraktade örhängen för 25 kronor är ju nästan ingenting. Sedan gick vi till GH och förvånades ytterligare en gång över hur galet billigt det är på nationer.
'
Nu sitter jag här, jättetrött och ska strax krypa till kojs, men jag är uppfylld av knäppa människors knäppheter och fuck ups! Kan inte folk med fantastiska förutsättningar bara sluta fucka upp sitt eget liv?
'
http://www.youtube.com/watch?v=1Uvt83YWWWY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0