bibliotekssynden

Jag har begått en stor synd. Jag har lånat en bok skriven av Dan Brown på biblioteket. Det finns en förklaring till detta:
Först så ville jag egentligen läsa Agnes Grey av Anne Brontë, men då visar det sig att jag inte hittar en endaste liten Brontë novell på hela bibblan, vilket jag tycker är anmärkningsvärt i allra högsta grad. Sedan bestämde jag mig för att jag ville läsa nånting av Keppler, vad heter han (de)? Lars?. Inte heller dessa böcker fanns eftersom biblioteket inte tar in böcker skrivna för mindre än tio år sedan. Då stod jag där, mitt detta inferno, denna ocean av litteratur och ingen hjälp att veta var jag ska börja någonstans. På bibliotek har man ju inte kommit på den här fantastiska idén att ha en hylla med typ nyheter, eller en med rekomenderade böcker, eller en med mest lånade böcker. Man har bara böcker och man är helt lost om man inte vet redan innan vad man vill ha. Alltså tog jag första bästa författare som jag känner igen, och som jag vet i alla fall är underhållande, vilket inte är så mycket mer än vad jag kräver en regning junidag. Så det är förklaringen. Jag ville heller inte köpa någon bok eftersom jag har ekonomisk kris den här sommaren eftersom jag fick mycket mindre jobb än vad jag brukar få. Dock fick jag lönen förhöjd med tre riksdaler i timman. Det ni!
'
Det är synd om människan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0