Nu börjar det...igen

Sommarens hemtjänstsäsong börjar idag, till min stora (o)lycka. Två kvällspass står på schemat nu. Jag föredrar att jobba kväll framför dag faktiskt, förutom när man har något soft dagspass typ 7-13. Jag tycker nämligen inte alls om att gå upp på morgonen och speciellt inte om jag vet att jag har en lång och hård dag framför mig. Nåväl, tiden brukar faktiskt gå ganska fort på det där stället, och det är rätt skönt att det inte är så mycket som är nytt. Jag ska göra som pappa har sagt att han gör när han har något tråkigt jobb, tänka "pengar, pengar, pengar, pengar..."
'
Pengar är förresten ett jätteroligt ord. Pengar. Penngg-aar. Pääännn-gaar.
'
Först käkar vi lite lunch/frukost, sen en liten date med min psykolog, och sen jobbish.
'
Kan förresten tillägga apropå gårdagens lilla utbrott på slitz och jämförandet med veckorevyn, att veckorevyn nyliigen hade en kampanj där de lyfte fram "vanliga tjejer" i olika storlekar osv. Nåväl, den var väl sådär egentligen, men ändå en fin tanke i grunden. När hade slitz en fin tanke senast?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0