pre Barcelona (Belbo flyger och far)

Sitter här hemma i soffan i mina nya skor som jag har trampat in här under eftermiddagen. Imorgon bitti bär det av till meteropolen Barcelona! Tydligen ska det regna hela veckan, vilket ju är mycket ironiskt eftersom det här kommer vara strålande sol och varmt. Men, i Barcelona finns museer, restauranger, barer och framför allt jag och Lovisa, så vi kommer nog att klara oss fin ändå. Sola får vi väl göra senare i sommar.
'
Detta är nog första gången inför en resa som jag inte har resfeber. Jag tror att det kan bero på att det är för att jag inte lämnar någonting i Uppsala nu. Ingen pojkvän, ingen katt, inget plugg jag egentligen borde ägna mig åt. Jag är helt fri att resa, och det kommer jag att njuta av varje sekund, inget regn ska ta ifrån mig det.
'
Ryanairs sköna komfort kommer jag att åtnjuta om cirka 16 timmar och jag riktigt längtar efter att sitta rak i ryggen som en fura i tre timmar. För att inte tala om all härlig transfertid till stockholm, skavsta, girona och sedan slutligen barcelona. Där ska jag försöka att inte förirra mig alltför mycket i tunnelbanesystemet. Jag vet vart vi ska, men är inte helt säker på var vi ska börja.
'
Nej hörrni, om inte tidigare så hörs vi om cirka exakt en vecka. Då kommer jag att vara trött, glad och troligen känna att Uppsala är rätt litet. Och att veckan har gått mycket mycket fort.
Nu ska jag gå och köpa lite färdkost. Tänker inte ge Ryan mina surt fördärvade i utbyte mot en sliskig överprissatt liten pizzabit.
'
See ya
PUSS

och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0