Solen, havet och vita byxor

Idag vaknade jag, helt utmattad, efter att ha sovit typ...fyra timmar. Men vi tog båten, plockade upp moster och man, och puttrade ut till en vacker klippa där vi lade till i en vik i lä. Där låg jag som en klubbad säl i solen i flera timmar, för att sedan äta en massa mat, dricka rosévin och ta en liten bergsklättrartur. Vi puttrade hem igen när vinden mojnat och ja, nu sitter jag här.
'
Alltså, en annan sak. Vad är det med kvinnor 50+ och vita byxor? Vad är det som händer med dessa kvinnor när de fyller 50 och de plötsligt tycker att de ska vända på kläderna? Innan sin 50-års dag har kvinnor svarta byxor och vit topp. Sen fyller de år och så vänder de på det, sätter på sig vita byxor. Gärna matchar de detta med en stor blommig tunika. Eller! En vit tunika! Så fort sommaren kommer börjar alla 50+ damer se ut som spöken som härjat i linneskåpet. De tycker kanske att de är sommarfräsha, och blundar i spegeln när de trycker ner sina medelålders ben i ett par tajta vita. Jaja, jag måste ändå säga att jag föredrar dessa linneskåpsspöken framför de kvinnor som givit upp helt bara för att de börjar få rynkor och tänker att "nu är jag tant så då är det kört". Människa! Sätt på lite smink för bövelen.
'

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men du...om man ytterst sällan haft smink på sig under sitt vuxna liv, måste man sätta på sig smink när man är medelålders sådär plötsligt? Undrar ängsligt.

2011-06-26 @ 20:24:43
URL: http://grusimaskineriet.blogspot.com
Postat av: Bella

Hmm, intressant fråga. Nej, jag skulle nog inte säga att man måste börja med smink. Jag skulle nog säga att det är frivilligt. Att borsta håret däremot, det får man faktiskt ta och börja med ;)

2011-06-27 @ 13:10:52
URL: http://belbo.blogg.se/
Postat av: LiLo

Jag är 52, har inte en vit byxa så långt jag kan se i min röriga garderob, har aldrig haft nån heller. Men å andra sidan har jag aldrig haft nån vit topp innan jag fyllde 50 heller, så jag hade ju inget att vända på : )

2011-06-27 @ 17:49:45
URL: http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0