äckel och upptäckter

Sitter hemma i soffan och tittar på svt24 som just nu visar ett fascinerande program om en norsk matbutik med ett lutande golv. Har varit en sväng på snärkan idag och sett flertalet saker som jag gärna hade varit utan. Bland annat ett par som tog ut svängarna lite väl mycket på dansgolvet och en flod av urin (på riktigt) som rann från en av de utställda bajjamajjorna på gården. Det är nog det äckligaste jag har sett i hela mitt liv. Efter att jag och Loe såg det så kände vi att det var dags att åka hem.
'
Jag brukar inte vara sådär kanonrak när jag går ut direkt, men när man är ute helt nykter (och lite trött) så ser man saker man inte ser annars. Man ser glassplittret på golvet, man känner stanken av intorkad öl och cigarettrök, man ser hur mycket folk anstränger sig för att se snygga ut och man ser hur ostadiga tjejerna egentligen är på sina klackar. Det är det man kan observera med ögat. Saker som man inte kan observera men ändå märka i helnyktert tillstånd är desperationen, ångesten, osäkerheten och den ansträngda lyckan.
'

Kommentarer
Postat av: H som i Hanna

Det är därför jag typ aldrig orkar. Jag blir odräglig när jag själv blir full, och att se alla andra vara odrägliga när de är fulla är bara... inte kul.

2011-06-02 @ 12:14:40
URL: http://hsomihanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0