om mat och byxor

Jag rotade fram ett par riktigt hemska mjukisbyxor i garderoben. Jag gjorde ju min lilla fina garderobsrensning nyligen och då slängde jag lite mjukiskläder. Eller väldigt mycket mjukiskläder. Men jag lyckades rota fram dessa hemskheter. Byxorna är helt trasig och man måste knyta jättehårt annars åker de ner. Tröjan har svarta färgfläckar på sig efter att vi målade om staketet på gården för typ två år sedan. Då fick Spock färg på öronen eftersom han skulle springa runt och hälsa på och fjäska för alla i bostadsrättsföreningen och strycka sig flörtigt mot staketet.
Det var nog samma dag som han plötsligt försvann och hade sprungit in hos en granne och gömt sig under sängen. Jag fick gå in och dra ut honom. HAHA.
'
Är aptrött som vanligt efter en dag på praktiken. Men det flyter på där. Nu kollar jag på halv åtta hos mig. Har en liten dold fantasi om att vara med där. Undrar vad jag skulle göra för mat. Tror fisksoppa eller paella. Vit chokladmousse med saffran till efterrätt. Förrätt är jag dålig på. Grön ärtsoppa kanske. Men inte om huvudrätten är fisksoppa. Kanske starka kräftstjärtar. Starka som i chiliheta alltså, inte som i muskler.
'
När vi skulle ha nyårsmiddag hos exets syster för några år sedan sa jag först att vi kunde stå för efterrätten. Men sedan sa hans brorsa någonting mindre finkänsligt om studenter och matlagning och "tattig chokladmousse" så jag blev arg och sket i det. Chokladmousse är inte tattigt. Jag blir lika besviken varje gång som efterrätten inte innehåller choklad! Efterrätter SKA innehålla choklad på ngt sätt. Eller glass. Nu ska jag äta chokladglass. Det är alltid rätt.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0