tankar från en obildad

Jag vet inte så mycket om energiutvinning. Jag är inte så insatt faktiskt. Men jag tycker faktiskt att kärnkraftsrädslan är något obefogad. Här. I Sverige. Eftersom jag själv fortfarande är rätt tagen efter senaste feberslängen, så låter jag en annan bloggare förklara hur jag menar:
http://www.arsinoe.se/?p=7831
'
Tycker jämförelsen med oljekatastrofen är rätt bra. Helst ser jag ju en värld där vi får all energi från sol, vind och vatten. Men den världen känns ganska långt borta. Så tills vidare...
'
Men alltså, varför envisas de med att bygga kärnkraftverk där man vet att jordbävningsrisken är hög? Japans östkust, sydvästra USA...Liksom, nu bygger vi ett kraftverk och sätter oss ner och väntar på katastrofen...Tycker, lite naivt, att det är rätt korkat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0