uppdatering

Första läkaren sa att jag inte kommer att dö i alla fall. Troligen. Men ska till en annan på tisdag. Drop in hänvisade de mig till. Tack liksom. Tack för att ni inte vill boka in min på en tid utan att jag får gå dit tjugo minuter innan för att slåss med pensionärerna om en av tre drop in kölappar. Tack som fan.
'
Jag och F har trängts i min säng inatt för ovanlighetens skull. Man sover mycket bättre hos honom, speciellt eftersom katten gärna vill vara med och trängas. I början av natten låg vi bokstavligen i en hög på sängen. F underst, jag sedan, lite halvt, och slutligen katten på toppen.
'
Nu ska jag spana in Downton på svtplay. Såg lite på reprisen av kobra på tv idag. Om homofobin. Det är ju helt stört att människor kan vara så inskränkta. De visade bilder från nåt försök till en pridefestival i Litauen och då står det massvis med motdemonstranter och tuppar sig som neandertalare. "Gays killed my friend" stod det på ett plakat. VA? Och sedan sa Henrik Dorsin några riktigt smarta saker om homofobin i Sverige och hur den yttrar sig i bland annat bögskämt. Och det är helt sant. Speciellt hur man verkar anse att bögigt är ett negativt ord och att det värsta man kan bli är att bli anklagad eller missuppfattad som homosexuell. Bögar, tjockisar och kvinnor får man tydligen skämta med hur som helst fortfarande.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0